Els anuncis de la Loteria de Nadal són, sense cap dubte, fonamentals per viure aquest esdeveniment amb més il·lusió i intensitat. Són molts els que esperen amb impaciència tots els anys per veure amb quin anunci ens sorprendran en el proper Sorteig de Nadal. En el 2019 es van arribar a explicar quatre històries diferents, algunes emotives, altres més divertides, però les quals van suposar un canvi de format en els anuncis del Sorteig de Nadal tal com se´ls coneixia. No obstant això, d´una manera o d´una altra, tots els anuncis televisius han aconseguit calar en el més profund dels espanyols, i molts d´ells encara romanen en la nostra memòria. A principis de l´any 2000, era Clive Arrindel, el famós calb de la loteria, qui s´encarregava d´anunciar de manera oficial que el Nadal està a la volta de la cantonada. Aquest home anava repartint sort mentre bufava de forma màgica per tota la ciutat, i durant molt temps va ser l´anunci més emblemàtic de l´esperada Loteria de Nadal, malgrat totes les bromes i paròdies que va rebre per part dels còmics més coneguts de país .
Aquest any la pandèmia del coronavirus ha provocat que l´anunci d´aquest 2020 estigui marcat per la crisi del Covid-19. Tot i que la primera campanya publicitària que va sortir a l´estiu va ser protagonitzada per Loters del país, encara que no es tenia encara cap pista de com seria l´espot d´aquest any, s´intuïa que estaria marcat per la crisi del Covid-19, la qual ha estat causant de profundes desgràcies en moltes famílies. Per això, la Loteria de Nadal de 2020 pot ser una oportunitat perfecta perquè la seva sort canviï, i que tot i la pandèmia no cal perdre l´esperança, ja que encara queden coses molt bones per venir.
Clive Arrindel es va acomiadar per donar pas a altres anuncis que, si bé eren diferents, encara tenien aquest esperit Nadalenc que tant identifica aquest important Sorteig de Nadal. Ja han passat uns quants anys des de l´últim anunci del Calvo de la Loteria de Nadal, el que significa que després d´aquest temps, han sortit a la llum molts anuncis que han commogut el públic. Un dels més recordats i que més impacte va tenir, va ser el de l´any 2014, titulat ´El major premi és compartirlo´, on s´explicava la història d´un home que no va comprar loteria a causa de la crisi econòmica, i el cambrer del seu bar habitual, en el qual acaba tocant la Grossa, va acabar guardant un dècim per a ell. Tampoc cal oblidar ´La fàbrica de somnis´, l´anunci de l´any 2011 on els nens guardaven els somnis dels compradors de loteria en unes bombolles de sabó que posteriorment es dipositarien en el denominat ´registre de somnis´. No obstant això, encara que tots aquests espots van ser commovedors, el que es va guanyar definitivament el cor dels espectadors va ser el curt d´animació de Justino i la seva fàbrica de maniquís, estrenat el 2015, i el qual va guanyar una gran quantitat de premis.
Així com hi va haver molts anuncis que van treure més d´una llàgrima a l´audiència, hi va haver altres que van ser causants de grans polèmiques i dures crítiques. Un exemple és el de l´any 2016, on una àvia creu que ha guanyat la Loteria i tot el poble es bolca amb ella perquè no perdi l´alegria i la il·lusió. Encara anava amb bones intencions, la Unió Democràtica de Pensionistes va demostrar el seu descontentament, afirmant que fomentava els estereotips de la gent gran. I una altra polèmica que va sorgir arran d´aquests anuncis, va ser quan finalment Clive Arrindel va deixar d´anunciar oficialment l´arribada del Sorteig de Nadal, donant pas a un nou format que no va convèncer a molts espectadors, ja acostumats a veure en pantalla a calb de Nadal. No obstant això, si calgués esmentar un anunci polèmic per excel·lència, aquest va ser el de l´any 2013, on artistes espanyols reconeguts (Bustamante, Marta Sánchez, Montserrat Caballé, la Niña Pastori i Raphael) anunciaven l´esperada data del Sorteig de la Loteria de Nadal d´una forma que, tot i que tenia intenció emotiva, a la fi va resultar ser còmica. A dia d´avui encara es continuen fent paròdies i bromes al voltant d´aquest espot.
©2024 LA BRUIXA D’OR - LA BRUJA DE ORO. TOTS ELS DRETS RESERVATS/p>
Els logotips de jocs i loteria utilitzats en domini, són propietat de l'Organisme de Loteries i Apostes de l'Estat (SELAE).
Aquest portal només fa ús d'ells a manera merament identificatiu que facilte l'elecció i selecció de l'apostant.